فروش پوشاک استوک خارجی در ایران رونق یافت

فروش پوشاک استوک خارجی در ایران رونق یافت

طبق گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود شابختی عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران و مدیر عامل شرکت جامه بافت از افزایش فروش پوشاک خارجی و دسته دوم از کیلویی 50 تا 100 هزارتومان خبر داد.
ایشان دلیل افزایش رونق پوشاک خارجی در ایران را بالا رفتن قیمت مواد اولیه و کمبود آن در بازار بیان کرد که پیامدهای گران شدن پوشاک داخلی و همچنین افزایش واردات غیر رسمی و قاچاق پوشاک را به دنبال دارد.
وی افزود : فروش پوشاک خارجی در این زمان به صورت مقطعی می باشد و دلیل آن ضرر هنگفتی است که تولید کنندگان و برند های خارجی در چند سال اخیر به علت وجود اپیدمی جهانی کرونا به آن دچار شده اند که سبب استوک شدن و تجمع حجم زیادی از محصولات آن ها، در انبار هایشان شده است. مسعود شابختی دلیل ارزان فروشی این برندها در بازار هایی مثل صنعت پوشاک ایران را همین موضوع می دانند. 
در همین راستا تولید کنندگان خارجی برای فروش کالاهای موجود در انبار به وارد کنندگان پوشاک استوک ، پیشنهاد های خوبی ارائه می دهند تا ضرر خود را به نحوی جبران کنند.

"کالاهای استوک خارجی"

وی با توجه به این که اطلاعات دقیقی از واردات غیر رسمی پوشاک به ایران در اختیار نیست ، از خرید کیلویی پوشاک توسط وارد کنندگان خبر دادند.
تولید کنندگان خارجی،  پوشاک را به صورت کیلویی بین 50 تومان تا 100 هزار تومان به فروش میرسانند ؛ این رقم در واقع بین یک پنجم تا یک دهم قیمت واقعی آنها می باشد .
وی ادامه داد : براساس برآورد انجام شده  ، هزینه ریسندگی نخ پنبه در دنیا یک دلار می باشد اما در ایران حدود دو دلار محاسبه می شود .
عضو اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران بیان کرد : مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پوشاک در بازار ایران علاوه بر قیمت بالا با کمبود مواد اولیه نیز مواجه است ایشان بیان کردند یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر صنعت پوشاک در ایران نبود مواداولیه به حد کافی است و اگر مقدار مورد نیاز مواد اولیه، در بازار داخلی وجود داشت قیمت پوشاک داخلی بالاتر از نرخ جهانی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.