برنارد آرنو و LVMH

از رویا تا افسانه با برنارد آرنو

 

برناردآرنو مردی 73 ساله که در سال  1949 در پاریس متولد شد شاید هیچ وقت در رویاهای کودکی خود نیز متصورنمی شد که روزی تبدیل به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا شود.

اگر در جایی لقب سلطان دنیای مد و فشن شنیده شود به شکلی ناخود آگاه همه به یاد برنارد آرنو می افتند.

درسال  2022طبق اعلام مجله معتبرforbes  برنارد آرنو با 158 میلیارد دلار سرمایه خالص تبدیل به سومین فرد ثروتمند در دنیا شد.

او رئیس هیات مدیره، مدیر عامل و اصلی ترین سهامدار شرکت لوکسLVMH  فرانسوی می باشد.

 شروع فعالیت برنارد آرنو با شرکت های بزرگ صنعت مد را می توان در زمانی یافت که برنارد که خود از خانواده ثروتمندی محسوب می شد با کمک های دولت فرانسه توانست شرکت بزرگ دیور را که در حال ورشکستگی بود خریدار کرده و نجات دهد.

برنارد آرنو که با ذهن بی پروای خود در فکر گسترش برند دیور بود در مدت زمان کوتاهی برند های دیگری مثل خانه مد کریستین لاکروا و سلین را به مجموعه دیور اضافه کرد.

اما ذهن او در پی مسائل بزرگتری می گشت و رویای خود را در مدیریت کمپانی بزرگ و لوکس LVMH   می دید.

اینگونه شد که او تصمیم گرفت تا با خرید 24% از سهام LVMH  به ارزش 8/1 میلیارد دلار، مدیریت این برند ابر قدرت صنعت فشن را به دست بگیرد و در مدت تقریبا بیست سال   LVMH  را تبدیل به بزرگترین گروه تجاری کالاهای لوکس کند.

 

 

LVMH

احتمالا برایتان سوال شده باشد که ال وی ام هاش چیست؟ LVMH شرکت لوکس فرانسوی است که دفتر آن در شهر پاریس مستقر می باشد.

این شرکت در سال 1987 پس از ادغام شرکت لوکس لویی ویتون با شرکت هنسی تشکیل شد.

در حال حاضر ال وی ام هاش بیشتر از60 برند لوکس را در سرتاسر دنیا در زیر مجموعه خود دارد.

"برنارد آرنو و LVMH"

لویی ویتون

لویی ویتون که در سال 1854 توسط طراحی فرانسوی با نام لویی ویتون تاسیس شد؛ با ارزش ترین برند مجموعه LVMH  و از لاکژری ترین برندها در سرتاسردنیا محسوب میشود. از محصولات این کمپانی می توان به لباس های زنانه و مردانه،کفش، چمدان، عینک و جواهر آلات و انواع مختلف اکسسوری اشاره کرد.

 

"LVMH و برنارد آرنو"

هابلوت

ازدیگر برند های معروف کمپانی LVMH  می توان به برند محبوب و معروف هابلوت اشاره کرد که در سال 2008  توسط ال وی ام هاش خریداری شد.

هابلوت شرکت ساعت ساز سویسی است که در سال 1980  تاسیس  شده و در حال حاضر تامین کننده رسمی ساعت های مورد استفاده در مسابقات فوتبال جام جهانی و جام ملت های اروپا می باشد. جالب است بدانید که هابلوت در سال 2008 اسپانسری رسمی تیم فوتبال منچستر یونایتد را نیز بر عهده داشت.

 

کریستین دیور

کریستین دیور این برند پرآوازه و پرقدمت فرانسوی که به نام تاسیس کننده این برند یعنی کریستین دیور می باشد؛ 44% از سهام شرکت LMVH  را در اختیار دارد که از این حیث برندی بسیار ثروتمند محسوب می شود. برند عطرMiss Dior  نیز از زیر مجموعه های شرکت کریستین دیور به حساب می آید.

"LVMH  برنارد آرنو"

مجموعه های دیگر

ازدیگر برند های تحت سلطه LVMH  می توان به کنزو، سلین، برلوتی، بولگاری، جیوانچی، فنتی، هرمس،فندی، هنسی و … اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.