داستان برند تام فورد

برند تام فورد در حال حاضر ارزشی معادل 6.1 میلیارد دلار داشته و در دسته ی برند های لوکس قرار می گیرد.

نام این برند برگرفته از نام بنیانگذار آن توماس کارلایل فورد می باشد.

در ادامه به چگونگی تشکیل این برند و افراد تاثیرگذار در آن می پردازیم.

"برند تام فورد"

توماس کارلایل فورد معروف به تام فورد

در تاریخ 27 آگوست سال 1961 در شهر آستین تگزاس متولد شد.

فورد، طراح مد، فیلم نامه نویس، تهیه کننده و کارگردانی است که از کودکی به هنر و نقاشی علاقه فراوانی داشت .

در 18 سالگی به دلیل علاقه اش به هنر که از کودکی در او نشات گرفته بود به دانشگاهی در نیویورک رفت تا به مطالعه تاریخ هنر بپردازد، اما این دوره ی تحصیل دوامی نداشت و بعد از یک سال آن را رها کرد و به لس آنجلس بازگشت تا مشغول کار بازیگری در تبلیغات شود.

"تام فورد"

فورد در کارش موفق بود به طوری که در 12 کمپین مختلف تلویزیون آمریکا حضور داشت، اما بعد از گذشت چندین سال تصمیم به تحصیل در رشته ی معماری در یکی از بهترین دانشگاه های هنر جهان (پارسونز) که واقع در نیویورک بود گرفت .

جالب است بدانید تام فورد با وجود موفقیت زیادی که کسب کرده بود، کم از این به آن شاخه نپریده است چرا که در سال آخر معماری، این رشته را رها کرده و جذب مد وفشن شد.

نا گفته نماند که تام فورد موفق به اخذ مدرک معماری داخلی نیز شد.

 

آغاز فعالیت رسمی فورد در صنعت مد و فشن را می توان سال 1990 دانست.

تام فورد در این سال به پایتخت مد ایتالیا (شهر میلان) رفت و در آن جا با برند گوچی که در آن زمان وضعیت مالی خوبی هم نداشت آشنا شد.

تام فورد عظمت بزرگی در شرکتی که با برند شدن فاصله ی زیادی داشت به وجود آورد. فورد گوچی را که امروزه جز یکی از برترین برند های مد و فشن دنیا محسوب می شود، تغییر داد؛ به طور کل این برند بخش عظیمی از موفقیت  فعلی خود را مدیون فورد می باشد.

پله های ترقی برای او به سرعت طی شد، خصوصا در سال 1992 مدیر طراحی این برند گوچی را ترک کرد و این سمت به جناب فورد رسید و او مسئول طراحی عطر، تبلیغات فروشگاه و لباس ها شد. اوج کار او در سال 1993 به طوری بود که روزی 18 ساعت کار می کرد و طراحی یازده خط تولید بر عهده وی بود.

"تام فورد"

جالب است بدانید رئیس شرکن گوچی که مالک نیمی از سهام این برند نیز بود همواره با فورد به دلیل اختلاف سلیقه در تنش بود و چندین بار قصد اخراج تام فورد را داشت.

اما فورد در سال 1944 به عنوان مدیر خلاقیت گوچی انتخاب شد و لباس و اکسسوری های منحصر به خود را طراحی کرد.

در ماه آوریل سال 2004، پس از آنکه شرکتی چند ملیتی در فرانسه، کمپانی گوچی را خریداری نمود، تام فورد از آن جدا شد و همین جدایی به تاسیس برند او با نام تجاری (تام فورد) منتهی شد.

همانطور که انتظار می رفت با توجه به سابقه ی گذشته تام فورد به یکی از برندهای جهانی تبدیل شد و افراد مشهوری از جمله: جنیفر لوپز، دیوید بکهام، بیانسه ، جانی دپ، تام هنکس و خیلی از افراد مشهور دیگر این لباس ها را به تن کردند.

 

 

در ابتدا محصولات برند تام فورد مجموعه ای از لوازم آرایشی ، عینک و لباس مردانه بود.

بعد از مدتی این کمپانی لباس زنانه و محصولات مراقب از پوست را نیز به خط تولیدش اضافه کرد.

اولین عطر این برند به نام (بلک ارکید) سال 2006 تولید شد. پس از آن تام فورد بیش از 100 عطر محبوب و پر فروش را وارد بازار کرد.

 

 

"تام فورد"

در سال 2013 نام تام فورد به عنوان یکی از خوش لباس ترین مردان در مجله ووگ ثبت شد.

او در سال2009 به صنعت سینما نیز وارد شد که اولین فیلم او برگرفته از رمانی از کریستوفر ایشروود بود که یک مرد تنها نام داشت.

هم چنین در سال 2016 حیوانات شب زی با هنرنمایی امی آدامز و جیک جیلنهال را ساخت و نامزد دریافت جایزه گلد گلوب برای بهترین کارگردانی شد.

 

این مرد موفق، خصوصیات جالب و عجیبی هم دارد.

مثلا روزی چندین با حمام می کند!!!فورد معتقد استدر وان حمام آرامش زیادی برای فکر کردن و خالی کردن مغزش دارد.

نکته ی عجیب دیگر راجع به او تورم چشمهایش به علت خوردن سبزیجات است.

از آدم موفقی مثل تام فورد انتظار میرود که سر قولش بایستد؛ مثل قولی که به خودش بعد از جدا شدن از گوچی داد… او دیگر هیچ وقت سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.