دنیای جذاب شومیز ها

کلمه شومیز از واژه فرانسوی chemise گرفته‌ شده است که به معنای تیشرت یا درواقع گستره عظیمی از بلوز بانوان یا ژاکت است. شومیز درواقع لباس‌های مردانه جلوباز است که حالا به شکل لباس زنانه دکمه‌دار درآمده است. اگر شما شومیز را به زبان فرانسوی در گوگل جست و جو کنید یک گستره عظیم از لباس بانوان را برای شما می‌آورد، اما اگر به زبان فارسی جست و جو کنید نوع خاصی از بلوز بانوان را برای شما می‌آورد. بنابراین در پاسخ سوال شومیز چیست ، به این نتیجه می رسیم که یکی از لباس‌های مخصوص بانوان است که اغلب جنس بسیار لطیف و خوبی دارد و در اکثر مواقع برای فصل تابستان و بهار استفاده میشود  و می تواند گزینه مناسبی برای ست کردن آن با شلوار جین و یا دامن باشد و به عنوان لایه زیرین در زیر مانتو نیز استفاده میشود .

به علت پوشش مناسبی هم که در شومیز ها وجود دارد این نوع بلوز در طی سالیان اخیر به محبوبیت قابل توجهی در کشور ما دست یافته است .

انواع شومیز ها

شومیز ها انواع و مدل های مختلفی دارد که در این مقاله ، چند نوع از محبوب ترین مدل های شومیز ها را با یک دیگر مرور میکنیم.

 

شومیز های کیمونو

کیمونو لباس جذاب ، سنتی ، رنگارنگ و فاخر دیار شرق است که در زبان ژاپنی به معنای چیز پوشیدنی ست .

نمونه فراوان این مدل لباس های رسمی و سنتی در خاطرات اغلب ما با دیدن سریال های اوشین و جومونگ ثبت شده است.

طراحان پوشاک و مد با الهام گرفتن از نحوه پوشش و فرهنگ مردمان شرق آسیا ، شومیز هایی با آستین کیمونو طراحی کردند که می توانند بدلیل خنک بودن گزینه مناسبی برای فصل تابستان باشند .

از ویژگی های آستین کیمونو ، می توان به گشاد و آزاد بودن آن اشاره کرد که به همین دلیل برای خانم هایی با اندام درشت نیز گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد .

 

تاپ های مجلسی یقه گرد

یکی از لباس های محبوب در کمد خانم ها تاپ های مجلسی ست ، معمولا تاپ هاپ های مجلسی با جنس حریر یا گیپور تولید میشوند و شما می توانید انواع مدل های آن را ، همراه با یک شلوار جین ، دامن های کوتاه و بلند زنانه بپوشید و با یک کفش مجلسی شیک زنانه در مهمانی و یا دورهمی ها جذاب و چشمگیر دیده شوید .

شومیز های یقه کرواتی

به جرأت می‌توان گفت شومیز یقه کراواتی یکی از زیباترین بلوزهای زنانه است.

طراحی این نوع شومیز به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد، زمانی که در سال ۱۹۳۴ نشریه «سن‌پترزبورگ تایمز» الگوی یقه‌ای را تبلیغ کرد که به چهار روش مختلف بسته می‌شد. یکی از آنها که از همه محبوب‌تر بود و به صنعت مد راه پیدا کرد، شومیز یقه کراواتی بود که در دهه ۱۹۶۰، به طرحی ثابت در خانه مد آمریکا تبدیل شد. طراحانی مانند کوکو شانل و ایو سن لورن با طرح‌های زیبایی که برای این شومیز ایجاد کردند، بیش از هر برند دیگری در محبوبیت این مدل لباس نقش داشته‌اند.

این مدل از ابتدای طراحی آن تاکنون به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته است و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، همزمان با رشد و توسعه فرصت‌های جدید برای زنان شاغل، محبوبیت این بلوز نیز افزایش یافت. تا پیش از آن، زنان شاغل چاره‌ای نداشتند جز اینکه از طرز لباس پوشیدن همکاران مرد در محل کارشان تبعیت کنند و کت‌ شلوار و کراوات بپوشند. وقتی این شومیز وارد بازار شد، به‌سرعت جای لباس‌های مردانه‌ای را که زنان می‌پوشیدند گرفت. این لباس ترکیبی از لباس مردانه و زنانه بود و به زنان اجازه می‌داد در یک محیط مردسالار ، برجسته و تأثیرگذار به نظر بیایند.

شومیز یقه کراواتی گزینه مناسبی برای محیط‌های بسیار رسمی،  برای بیرون‌رفتن روزانه و مهمانی‌ها می تواند باشد . کافی است برای هر مناسبت رنگ و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

 

 

شومیز های یقه هفت

یقه هفت ها از اصلی ترین و بیسیک ترین مدل های یقه می باشند که طراحان لباس با تغیراتی که در یقه این مدل ها می دهند ، طرح های جدیدی را به وجود می آورند .

شومیز های یقه هفت یکی از بهترین انتخاب هایی ست که شما می توانید برای پوشیدن در مراسمی خاص انتخاب کنید . زیرا به خاطر فضای بازی که این مدل یقه روی گردن ایجاد میکند ، می تواند جلوه ی گردنبند و جواهرآلات شما را بیشتر کند .

این گونه از بلوز ها برای خانوم هایی که گردن کوتاه تری دارند بسیار مناسب می باشد چون باعث کشیده تر شدن فرم بدن می شود.

 

شومیزهای یقه دراپه

یقه دراپه نوعی از یقه برای خانم ها می باشد که در لباس های مجلسی و شومیز زنانه کاربرد زیادی دارد . این مدل  تا حدی شبیه به یقه اسکی شل است،  ولی بر عکس یقه اسکی ، برگردان نیست. چین های این مدل معمولا از شانه تا نزدیکی شکم میرسد .

شومیز یقه  دراپه در قسمت گردن و سینه حجم زیادی ایجاد می‌ کند و حجم  این چین‌ ها تعیین کننده این نکته هستند که برای چه افرادی مناسب است .

این نوع از شومیز انتخاب بسیار مناسبی برای افراد با سینه های کوچک و سرشانه های لاغر و استخوانی و افتاده است.

این یقه بخاطر جلوه ی حجیمی که دارد برای خانم های درشت کاربرد ندارد.

خانم هایی که سینه و شانه های بزرگتری دارند در صورت تمایل به پوشیدن این نوع از شومیز بهتر است  یقه ی دراپه با چین و حجم کمتر را امتحان کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.