آن چه شما باید در رابطه با تولید کنندگان پوشاک بدانید.

آن چه شما باید در رابطه با تولید کنندگان پوشاک بدانید.

صنعت مد و پوشاک جز یکی از بزرگترین صنایع دنیا می باشد که توجه اکثریت افراد را به خود جلب می کند. اگر شما هم دوستدار مد و پوشاک باشید قطعا برایتان جذاب خواهد بود که لباس ها از چه طریقی تولید می شوند و تولید لباس دارای چه مزایا و معایبی می باشد.

در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی نحوه ی تولید و چگونگی رفتار تولید کنندگان بپردازیم.

اگر به طور کلی بخواهیم تولید یک لباس را بررسی کنیم به چند دسته کلی قابل بخش بندی می باشد.

1)طراحی و الگو سازی

در این بخش تمامی لباس ها توسط یک طراح مرتبط طراحی می شود و یا تولید کننده می تواند از یک نمونه ی آماده الگو سازی را انجام دهد.

در بخش الگو سازی طرح آماده شده توسط الگو ساز رسم می شود که می تواند به صورت رسمی و یا دیجیتالی این کار را انجام دهد، پس از ان مقدار پارچه ی لازم برای تعداد لباس مورد نیاز تهیه می شود.

 

"طراحی لباس جامه بافت"

 

2)برش و دوخت

الگو های آماده شده به بخش برش ارسال می شود و پارچه ها مطابق لگو برش داده می شوند. قطعات برش خورده ی پارچه توسط یک خیاط ماهر به یکدیگر متصل شده در این بخش محصول نهایی تقریبا آماده است.

در روش برش و دوخت به نسبت روش های دیگر مانند بافندگی ، هزینه ی زمانی و مالی کمتری صرف می شود ، همچنین در این روش حداقل میزان تولید نیز پایین تر خواهد شد.

"دوخت جامه بافت"

3)گلدوزی و یا چاپ نهایی

گلدوزی در واقع دوخت نخ روی لباس با طرح و شکل دلخواه می باشد که سبب ایجاد جلوه ای خاص در  لباس می شود. همچنین گلدوزی لباس به نسبت اجزای جانبی دیگر می تواند زمانبرتر و گران قیمت تر نیز باشد.

اما برای ایجاد طرح هایی روی لباس که جزئیات بیشتری دارند و پیچیده هستند روش چاپی بسیار مناسب تر است زیرا گلدوزی جزئیات را به خوبی نمی تواند نشان دهد و برای ایجاد طرح های پیچیده زمان بسیار بالایی لازم دارد .

یکی از مزیت های گلدوزی روی لباس آن است که حس لوکس بودن را در لباس ایجاد می کند.

مزایای تولید پوشاک

همانطور که گفته شد بخش های متفاوتی برای تولید یک لباس وجود دارد که با فرایند های بسیار حساس و پیچیده رو به رو است اما برای دانستن جزئیات کامل و دقیق روند تولید می توانید به مقاله ی فرایند پیش تولید لباس پارچه ای نگاهی داشته باشید.

تولید پوشاک مزایای بسیاری دارد که در ادامه 5 مورد پر اهمیت آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

1)کنترل کیفیت

2)انعطاف پذیری

3)کاهش هزینه

4) صرفه جویی در زمان

5) تجربه

 

 

1) کنترل کیفیت :

هنگامی که طرح مورد نظر خود را به دست یک تولید کننده می سپارید و حساسیت های خود را برایشان توصیف می کنید مطمئن باشید که لباستان با مواد اولیه با کیفیت و دقت بالا دوخته می شود همچنین با وجود مسئولان کنترل کیفیت، از اشتباهات رایجی که در تولید لباس ممکن است ایجاد شده و کیفیت لباس را پایین بیاورد جلوگیری می شود.

شرکت جامه بافت با چندین دهه سابقه ی تولید لباس تمامی حساسیت های مشتریان را در نظر گرفته و محصول را مطابق با نیاز مشتری و کیفیت بسیار مطلوب تولید می کند.

 

"کنترل کیفیت جامه بافت"

2) انعطاف پذیری:

از مزایای دیگرهمکاری با یک شرکت تولید کننده پوشاک انعطاف پذیری در تولید می باشد در واقع شما می توانید در زمان تولید اگر ایده جدیدی دارید و یا می خواهید تغییرات جزئی ایجاد کنید یک تولید کننده ماهر و با تجربه این اقدام را می تواند انجام دهد و متناسب با خواسته ی شما روند تولید را تغییر دهد.

3)کاهش هزینه :

یکی دیگر از مزایای تولید لباس درواقع کاهش هزینه می باشد ، شما می توانید با ثبت سفارش در یک کارخانه ی تولید لباس واسطه ی عمده فروشی را حذف کرده و کالا را به صورت مستقیم از تولید کننده دریافت کنید.

4)صرفه جویی در زمان:

اگر شما تولید کننده معتبر را انتخاب کرده باشید می توانید  قبل از شروع هر فصلی سفارشات خود را ثبت کنید و در زمان معیین آن ها را تحویل بگیرید که این کار باعث کاهش زمان برای یافتن کالا از عمده فروش ها می شود . در واقع تولید کننده می تواند کالا را سریع از زمانی که شما صرف یافتن و تهیه آن ها می کنید به شما ارائه کند.

5)تجربه :

یک تولید کننده با تجربه می تواند در طی مسیر تولید کالا به شما مشاوره بدهد تا بهترین انتخاب را انجام دهید در واقع یک تولید کننده حرفه ای با ارائه ی راهنمایی مناسب در بخش های مختلف می تواند باعث افزایش فروشتان شود.

 

 معایب تولید پوشاک

صنعت مد و پوشاک مانند هر صنایع دیگری با وجود مزایای بسیار معایبی نیز دارد. در واقع این صنعت بزرگ که سالانه میلیون ها نفر را استخدام می کند و جز پر درآمدترین صنعت دنیاست دارای اشکالاتی هست که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در ادامه به بخشی از معایب تولید پوشاک خواهیم پرداخت.

1)شرایط کاری نا مناسب

2)کودکان کار

3)آسیب به محیط زیست

4)کیفیت پایین

 

1)شرایط کاری نا مناسب

 اغلب تولید کنندگان برای کاهش هزینه تولید به سراغ کشورهای جهان سوم رفته و با استفاده از نیروی کاری ارزان ، لباس های خود را با دست مزد بسیار پایین تولید می کنند.

تولید در کشور های جهان سوم باعث عدم رعایت حقوق کارگران می شود در واقع کارفرما با افزایش ساعت کاری و پرداخت دست مزد کم همچنین نداشتن فضای کاری مناسب و عدم رعایت کامل حقوق کارکنان سعی در کاهش هزینه های تولید دارد.

2)کودکان کار

استفاده از کودکان کار برای تولید کالا که دلیل آن دریافت کم به نسبت بزرگسالان است. این مسئله ای بسیار مهم و حساسی می باشد اما برای جلوگیری از این کار در هنگام سفارش به یک تولید کننده ، از اعتبار آن مجموعه اطمینان داشته باشید و مطمئین شوید برای کاهش هزینه از کودکان کار استفاده نمی کند.

3)آسیب به محیط زیست

صنعت مد برای محیط زیست بسیار نا مناسب و آسیب پذیر است چرا که در زمان تولید به مقدار زیادی انرژی و آب احتیاج دارد و پس از آن موجب آلودگی محیطی و ایجاد زباله می شود.

همچنین حمل نقل نیز برای تولید پوشاک تاثیر منفی بر محیط زیست دارد.

4)کیفیت پایین

از معایب دیگر تولید پوشاک در واقع انتخاب نا مناسب تولید کننده برای سفارش لباس می باشد که این کار باعث می شود تا تولید کننده سطح پایین مواد اولییه بی کیفیتی استفاده کند و کالای نا مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد همچنین کالای بی کیفیت باعث ایجاد مشتری ناراضی و افزایش آلودگی در سطح محیط زیست نیز خواهد شد.

با توجه به مواردی که بررسی کردیم انتخاب یک تولید کننده معتبر و با سابقه  برای تولید لباس  های فروشگاهتان می تواند بسیار سودمند باشد و جامه بافت سالهاست در زمینه ی تولید لباس های بافت و پارچه ای این صنعت بزرگ را همراهی میکند همچنین با داشتن تجربه ی کاری بالا خواسته های مشتریان را به خوبی اعمال کرده و کیفیت کار برایش در اولویت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.