اولویت کیفیت نسبت به قیمت

اولویت کیفیت نسبت به قیمت

طبق مطالعات انجام شده محصولی با کیفیت بالا بازدهی سرمایه گذاری بیشتری را برای هر سهم بازار ایجاد می کنند.
کیفیت بالا ، مشکلات کمتری در تولید در روند تولید ایجاد می کند ، همچنین هزینه های ساخت و ساز را نیز کاهش داده و موجب سود آوری بالاتری نیز می شود.
این یکی از دلایلی است که ما در جامه بافت همه چیز را مورد بررسی و کنترل قرار می دهیم.
آیا تا کنون فکر کرده اید اکثر مردم در هنگام خرید کالا کیفیت برایشان اهمیت بیشتری دارد یا قیمت آن محصول؟
بر اساس مقالات ارائه شده در first insight  (لینک سایت ) بیش از نیمی از مردم کیفیت کار را به عنوان معیار اصلی انتخاب خود قرار می دهند و مابقی مردم قیمت و ظاهر برایشان بسیار حائز اهمیت است.
کیفیت در همه ی محصولات بسیار تاثیر گذار است و نقش پر رنگی دارد اما در فرایند تولید پوشاک این مسئله بسیار گسترده است و تمامی مراحل تولید را در بر می گیرد. 
در ادامه بیشتر درباره ی این فرایند صحبت خواهیم کرد.
تولید کنندگان با کیفیت معمولا در فرایند تولید خود دارای یک بخش تضمین کیفیت و کنترل کیفیت هستند تا محصول نهایی و خروجی خود را مورد تایید مصرف کننده برسانند.

ضمانت کیفیت و کنترل کیفیت

با توجه به شباهت اسمی تضمین کیفیت و کنترل کیفیت احتمال دارد فرض کنید که یکسان اند اما این دو کار هایی متفاوت اما وابسته به هم هستند.
در واقع تمامی نساجی ها و تولیدی های پوشاک در روند تولید خود نیاز به تضمین کیفیت دارند و در پایان کار نیز محصول نهایی باید به بخش کنترل کیفیت ارسال شود.
کنترل کیفیت
کنترل کیفیت را می توانیم بررسی نهایی محصول آماده شده بیان کنیم. در این بخش محصول نهایی به دست مسئول کنترل کیفیت فرستاده شده تا طبق نمونه ی اولیه یا مطابق خواست مشتری مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی که مورد تایید است یا به هر دلیلی غیر قابل قبول باشد، توسط مسئول مربوطه اعلام می شود. و تمامی ایراد ها نیز به بخش مربوطه اعلام می شود. 

ضمانت کیفیت

در فرایند تولید کیفیت هر مرحله از تولید (طراحی ، الگوسازی ، برش، دوخت و حتی بسته بندی ) بر اساس استاندارد های تعیین شده بررسی کرده و تضمین می شود.

کنترل فرایند تولید 

از زمان شروع طراحی یک لباس تیم تضمین کیفیت فعالیت خود را آغاز می کنند و  در تمام فرایند تولید اطلاعات مهمی را در اختیار افراد مربوطه قرار می دهند.
در این بخش مشتریان نیز از مراحل تولید محصول خود با خبر می شوند و زمان تحویل طبق برنامه ریزی انجام شده به مشتری علام می شود.
این روش برای مشتریان نیز بسیار سود مند است زیرا آن ها می توانند در فرایند تولید اگر نیاز به تغییرات باشد اقدامات لازم را انجام دهند .
 همچنین اگر ایرادی در محصول وجود داشته باشد ، قبل از تاثیر گذاری در تمامی محصولات ، در فرایند تولید اصلاح می شود.

بازرسی کامل فرایند تولید شامل موارد زیر می باشد:

    بررسی کیفیت مواد اولیه و نقص های موجود در تهیه مواد همچنین در صورت اتمام محصولات مورد نیاز جایگزین مناسب را انتخاب می کنند.
    بازدید از نحوه دوخت و چگونگی انجام کارها 
    رفع عیوب مشاهده شده در حین تولید 
    بررسی کالاهایی که از قبل تولید شده اند. (در واقع مسئول کنترل کیفیت از تمام کالاهایی که قبلا تولید شده است نمونه دارد و برای بهتر شدن نمونه های جدید آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.)

 اگر بخواهیم به صورت یک چرخه این روند را بررسی کنیم تمامی موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد.
(نمونه سازی-  الگوسازی-  برش پارچه- دوخت- مواد اولیه و اکسسوری ها -بسته بندی و تکمیل مراحل)

شما با داشتن محصولی با کیفیت تفاوت را در میان رقبایتان احساس خواهید کرد و رضایت مشتریانتان را همراه خود خواهید داشت.در واقع کیفیت می تواند یک بخش اصلی و تعیین کننده در انتخاب یک لباس باشد. کیفیت بسیار قابل لمس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.