تولید انبوه لباس بافت

در تجارت های موفق ارائه خدمات و یا تولید کالا همواره با ارزش گذاری برای خواست مشتری و مصرف کننده همراه بوده است.
توجه به خواست مشتری از معیار های اصلی یک برند محبوب می باشد حال اگر بخواهیم صنعت پوشاک را مورد بررسی قرار دهیم طبیعتا این امر پر رنگ تر و با حساسیت بالایی همراه خواهد بود.
خرید پوشاک با کیفیت و به روز در میان مشتریان بسیار مورد استقبال است حال اگر پوشاک  انتخابی خاص و منحصر به فرد باشد و فقط برای یک فروشگاه یا برند تولید شده باشد مسلما مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و آن فروشگاه یا برند فروش بیشتری خواهد داشت.
برای این کار باید به سراغ کارخانه ها و یا تولیدی های تخصصی پوشاک مراجعه کرد تا مدل های اختصاصی برند خود را سفارش دهید  و یا می توانید از دانش و تجربه طراحان آن مجموعه بهره ببرید.
شرکت جامه بافت با چندین دهه سابقه در زمینه تولید و صادرات پوشاک بافت، یکی از اصلی ترین فعالیت های خود را به تولید اختصاصی پوشاک بافت با استفاده از دانش و مهارت طراحان خود اختصاص داده است.
تولید اختصاصی پوشاک بافت دارای چندین مرحله می باشد که در این مقاله قصد داریم  به بررسی مراحل تولید آن بپردازیم.

1.ثبت سفارش

در طی جلسه اولیه ی تیم فروش جامه بافت با مشتریان علاقه مند به تولید اختصاصی، خواسته های مشتری ثبت می گردد و نمونه  های مورد علاقه مشتری جهت تولید انبوه دریافت می گردد. 
گفتنی است که از مهارت های طراحان شرکت جامه بافت میتوان به توانمندی نمونه بافی از روی عکس و نمونه فیزیکی اشاره کرد.
سپس واحد فروش تمام خواسته ها و نیاز های مشتری را در اختیار تیم تولید قرار میدهد و تا اتمام پروژه بر روی نحوه تولید محصولات نظارت خواهند داشت.

2.برنامه ریزی تولید

پس از دریافت اطلاعات توسط سر پرست برنامه ریزی تولید جلسه ای با سرپرست های بخش های مختلف برگزار می شود تا نظرات تخصصی درباره ی نمونه اعلام شود و برگه ای برای نمونه بافی  ثبت می گردد.
در این برگه تمامی جزئیات و نظرات ثبت شده و برای نمونه هویتی با کد ساخته می شود و اگر ملزوماتی جهت تهیه نمونه احتیاج باشد برای تهیه آن به واحد بازرگانی مراجعه شده سپس برگه نمونه بافی به الگو سازی بافت ارائه می شود.

3.الگو سازی

الگو سازی را می توانیم یکی از بخش های مهم در تولید پوشاک بیان کنیم ، در واقع داشتن یک الگوی مناسب و دقیق باعث می شود تا لباس تنخوری زیبا داشته باشد و یکی از معیار های کیفیت لباس می باشد.
در این بخش اندازه های قواره های بافت توسط الگو ساز تهیه و ثبت می شود تا به بخش نقشه زنی تحویل داده شود.

4.نقشه زنی

واحد نقشه زنی الگو های کشیده شده را به زبان ماشین تبدیل می کند در واقع توسط سیستمی به نام اپکس apex3 الگو ها را به شکل بافت داخل ماشین می بافند.
شرکت جامه بافت برترین تولید کننده پوشاک بافت ایران سیستم اپکس را در اختیار نقشه زنان ماهر خود قرار داده تا بتوانند با دقت بالا الگو های کشیده شده را به شکل قواره های بافت ترسیم کنند.
با این روش استفاده از قیچی و بریدگی پارچه به حداقل میرسد ، در واقع نمونه بافته شده دور ریز نخواهد داشت و یا میزان دور ریز آن بسیار کم است.
که این موضوع  در قیمت تمام شده محصول و هم چنین دور ریز نخ نقش بزرگی را ایفا می کند.
پس از نقشه زنی فایل نمونه به سرپرست سالن بافت ارائه می گردد.

 

 

5. تهیه مواد اولیه و بافت

سرپرست سالن بافت با توجه به نمونه ی فایل کار نخ های لازم را ازانبار که توسط واحد بازرگانی تهیه می شود دریافت کرده و به وسیله ی ماشین های دوک پیچی نخ را آماده ی بافت نمونه می کند.
دوک های نخ اماده شده روی ماشین های بافت قرار می گیرند و در تنظیمات مناسب توسط اپراتور متخصص شروع به بافت می کند.

6.شست و شوی میانی / خشک کن / بخار میانی

قواره های بافته شده در واقع اجزای مختلف لباس هستند که هنوز به یکدیگر متصل نشده اند در این مرحله قواره ی نمونه ی بافته شده به بخش شست و شو ارسال می شود پس از آن توسط ماشین های مرتبط خشک شده سپس بخار زده میشود.

قواره ی آماده شده برای الگو ساز ارسال می شود و اگر با اندازه های الگو مطابقت داشت و مورد تایید بود درخواست بافت خرج کار به بخش نقشه زنی ارسال می شود.
خرج کار در واقع اجزایی است که بعدا به لباس بافت اضافه می شوند مانند جیب ها ، یقه ، نوار پشت یقه و … که بعد از تایید اندازه ی قواره های بافته شده نقشه زنی می شود.

 

 

 

7. دوخت و دانه گیری

چرخ های دانه گیری در واقع مکمل چرخ های بافت هستند. به وسیله ی این دستگاه قوار های بافت با دقت و ظرافتی همچون ماشین های بافت به یکدیگر متصل می شوند  به طوری که نحوه ی دوخت ماشین های دانه گیری مانند ماشین های بافت حلقوی شکل بوده و مرز بین قواره ها آشکار نیست.
پس از آن خرج کار ها نیز به لباس اضافه می شود تا تکمیل شود.

 

8.بخار نهایی

لباس کامل شده به بخش بخار ارسال می شود تا توسط اپراتور ماهر و ماشین آلات مرتبط بخار نهایی به لباس نمونه زده شود .
در این بخش لباس کاملا صاف شده و دانه های بافت در جای خود قرا می گیرند.

9. کنترل کیفیت و بسته بندی

مسئول کنترل کیفیت مجموعه، نمونه ی آماده شده را از نظر کیفی بررسی می کند و با نمونه ی اصلی مشتری مقایسه های لازم را انجام میدهد.
اگر مورد تایید باشد به بخش بسته بندی ارسال شده و برای بخش فروش ارسال می شد.
اما اگر قسمتی از کار دارای ایراد باشد روند تولید نمونه مجددا صورت می گیرد.

10.تولید نهایی

با توجه به نمونه ی اماده شده و ارائه ی آن توسط تیم فروش به مشتری و اعلام قیمت نهایی طبق برآورد های برنامه ریزی تولید ارائه می شود و مشتری در جلسه ی نهایی و مشاهده ی نمونه تصمیم به تولید انبوه می گیرد.

 

چرا نمونه گیری دارای اهمیت است؟

هرگز هیچ تولید انبوهی بدون نمونه گیری آغاز نمی شود و این مسئله بسیار پر اهمیت است، در واقع در زمان نمونه گیری اگر مشتری اقدام به تغییر در بخش های لباس بکند به راحتی و قابل اجرا می باشد .
همچنین با ارائه نمونه تمامی امکانات ، دانش و قدرتمندی مجموعه ی جامه بافت به مشتری نشان داده می شودو مشتریان نیز میتوانند تولید با کیفیت تری را تجربه کنند. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.