طراحی بافت با apex

اگر بخواهیم در رابطه با تولید یک لباس بافت صحبت کنیم بخش های متفاوت و گوناگونی وجود دارد تا لباس را از یک ایده به دست مصرف کننده برساند. این بخش ها شامل تهیه مواد اولیه ، الگوسازی ، طراحی ، بافت ، دوخت ، کنترل کیفی محصول توسط متخصصین ، نحوه بسته بندی و…. می باشد.

تمامی بخش های تولید یک لباس بسیار حائز اهمیت است اما اگر بخواهیم به یکی از ظریف ترین بخش ها در تولید اشاره کنیم، به قسمت طراحی آن میپردازیم.

 

طراحی لباس

امروزه با توجه به گسترش علم دیجیتال ابزار های بسیار متفاوتی وجود دارد تا برای طراحی لباس استفاده شود اما انتخاب یک سیستم خوب و دقیق که متناسب با محصول تولید شده باشد کار آسانی نیست در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم طراحی پیشرفته ای به نام APEX  بپردازیم.

 

 

 

سیستم طراحی APEX

 

تاریخچه

شرکت ژاپنی شیما سکی علاوه بر ساخت و تولید ماشین آلات بافت سیستم هایی برای طراحی لباس  نیز تولید می کند.

در سال 1981 برای اولین بار سخت افزار SDS-1000 معرفی و رو نمایی شد که با پیدایش آن ، شرکت شیما سکی تصمیم به ایجاد تغییر و تکمیل ماشین های طراحی خود گرفت.

 از همین جهت در سال 2007 شرکت شیما از اولین سیستم طراحی با ویژگی های جدید و پیشرفته خود رونمایی کرد و آن را SDS-ONE APEX نامید.

هدف از ساخت APEX

شرکت شیما با هدف سرعت بخشیدن به روند تولید و بهینه سازی زمان، تصمیم به ساخت این سیستم گرفت.

در واقع با دیجیتالی کردن کار ها و شبیه سازی پیشرفته ی مدل ها به انجام فرایند نمونه گیری سرعت بخشید و توانست این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد تا بدون نیاز به نمونه گیری مدل را به صورت 3 بعدی مشاهده کنند.

شرکت شیما با تولید سیستم APEX در جهت حمایت از تولید کنندگان به شکلی پیشرفته قدم برداشت و این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار داد تا با استفاده از خلاقیت خودشان محصولات بیشتری را با کیفیت بسیار بالا و در زمان کوتاهی نمونه گیری کنند.

ویژگی های سیستم APEX

این سیستم قابلیت شبیه سازی به پیشرفته ترین شکل ممکن را دارد، به صورتی که طراحان میتوانند بعد از طراحی نمونه را به شکل دیجیتال و با کیفیت بسیار بالا در سایز ها و رنگ های متفاوت مشاهده کنند.

همچنین قابلیت انتخاب نخ و جنس پارچه را نیز دارند تا مدل را مطابق با پارچه ی انتخابی خود شبیه سازی کنند.

مزایای دیگر این سیستم اسکن کردن نخ و نشان دادن نمونه نهایی بافت به شکل دیجیتال می باشد، لازم به یاد آوری این نکته است که Apex این کار را به صورت کاملا دقیق انجام میدهد.

از همین جهت   APEX سرعت تولید را افزایش داده و خطا را در تولید به حداقل میرساند.

این سیستم راهنمای استفاده برای افراد مبتدی نیز دارد که بتوانند نیاز های خود را در حوضه ی طراحی برطرف کنند.

سیستمApex  قابلیت برنامه ریزی برای تولید محصول طراحی شده را نیز دارد از همین جهت کمک بزرگی به روند و زمان افراد برنامه ریز در تولید، می کند همچنین باعث افزایش فروش EC نیز می شود.

سیستم طراحی  APEX در بخش طراحی و رنگ پردازی برای کمک و ایده به طراحان پیشنهاد خودکار خود را ارائه میدهد و در صورت انتخاب ، طرح آماده را برای طراحان عملی می کند.

Apex  علاوه بر لباس های بافت و پوشاک در طرح های صنعتی نیز استفاده می شود.در واقع سیستم طراحی APEX  یک سیستم همه کاره است که بسته به نیاز کاربر تغییر می کند و شخصی سازی می شود.

دسترسی به سیستم  APEX

 شرکت شیما در ایران نمایندگی ندارد و دارای قیمت نسبتا بالایی نیز می باشد  همین امر سبب شده که دسترسی به آن آسان نباشد و تولید کنندگان بسیار محدودی در ایران از این سیستم پیشرفته استفاده کنند.

شرکت جامه بافت تولید کننده برتر پوشاک گرم در ایران از سال 92 سیستم apex را تهیه و راه اندازی کرده و توسط متخصصین این حوضه، طراحی  بافت های خود را با  این سیستم پیشرفته و دقیق انجام می دهد.

از این جهت لباس های بافتنی در جامه بافت بسیار دقیق و مطابق با خواست و طرح مشتری در سریع ترین زمان ممکن نمونه گیری و تولید می شود.

از مزایای طراحی شرکت جامه بافت با این سیستم پیشرفته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم محدودیت در انتخاب طرح توسط مشتریان
  • تنخور مناسب
  • زیبایی محصول نهایی
  • حذف 95 درصد  از برش و کم شدن ضایعات
  • توانایی اجرای پترن های مختلف مطابق با سلیقه و بودجه مشتریان
  • توانمندی بافت های ابزاری با استفاده از چندین نخ (رنگ نخ ها)
  • سرعت و دقت بالا
  • توانمندی در اجرای یک محصول با نخ های مختلف
  • ارائه سفارش به صورت سایز به سایز
  • توانایی اجرای بافت با زیر دست های مختلف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.