فرایند پیش تولید پوشاک پارچه ای

اگر شما دارای چندین فروشگاه پوشاک هستید و قصد دارید محصولی منحصر به فرد و ویژه ای در فروشگاه های خود قرار دهید ، یکی از بهترین روش ها  تولید محصول به صورت اختصاصی برای برند خودتان می باشد.
اما تولید یک نمونه لباس به صورت سفارشی دارای فرایند های مختلفی است که فرآیند پیش تولید از بخش های بسیار اساسی و حیاتی آن می باشد.
با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا به مراحل پیش پیش تولید البسه ی پارچه ای بپردازیم.
فرایند پیش تولید چیست؟
فرآیند های پیش تولید لباس را می توانیم به عنوان برنامه ریزی ای دقیق و کامل بیان کنیم که قبل از تولید انبوه صورت می گیرد. در نظر داشته باشید که بدون فرایند های پیش تولید نمی توان به یک تولید دقیق و سودمند برای مشتریان رسید.

فرایند برنامه ریزی برای تولید انبوه پوشاک پارچه ای به 7 مرحله کلی تقسیم می شود:

1.ثبت سفارش

در طی جلسات متعدد تیم فروش شرکت جامه بافت با مشتریان راغب ، نمونه لباس ها توسط درخواست کنندگان با راهنمایی مسئول فروش انتخاب می شود.
تیم فروش سفارش مشتری را به صورت کامل و همراه با جزئیات ثبت کرده  و به بخش برنامه ریزی مجموعه ارسال می کند تا یک آنالیز کامل از تولید آن نمونه داشته باشد.
سپس برنامه ریزی تولید که شامل تامین منابع ، آزمایش مواد خام ،زمان سنجی تولید ، ساخت الگو و هزینه یابی می باشد در دست اقدام قرار می گیرند.

2.تهیه مواد اولیه

تهیه مواد اولیه شامل انتخاب پارچه ، نخ ، اکسسوری و تمامی لوازم جانبی متناسب با نمونه اصلی می باشد، همچنین همکاری با شرکت تامین کننده اولین اقدام تهیه مواد اولیه برای نمونه ی انتخابی است.
هدف اصلی این مرحله برآورد هزینه و نحوه تهیه ی مواد اولیه برای نمونه می باشد و به شما کمک می کند تا اکسسوری های محصول را هنگام تولید فراموش نکنید.
بعد از تهیه مواد اولیه ، به سراغ آزمایشگاه تست داخلی رفته و تمامی مواد لازم را بررسی می کنیم تا انتخاب درستی مطابق با نمونه ی خواسته شده ی مشتری داشته باشیم.

3.طراحی و الگو سازی

طراحی و الگو سازی را می توانیم فرایند ایجاد طرحی از یک لباس بیان کنیم ، در واقع با طراحی نمونه ، اندازه گیری دقیق ،رسم الگو و برش پارچه به تهیه قواره های لباس می پردازیم .
در صنعت پوشاک،طراحی و الگوسازی یک فرایند مهم و حیاتی به شمار می رود زیرا اگر الگوی لباس درست انجام نشود نمونه ی آماده شده باتمام کیفیت لازم هرگز تنخور زیبایی به شما نخواهد داد که همین عامل در پذیرش و یا رد کردن لباس بسیار حائز اهمیت است.
الگوسازی توسط یک طراح و الگوساز حرفه ای که کاملا به طرح مسلط است آماده و ارائه می شود.
همچنین الگوساز با در نظر گرفتن نظر مشتری در خصوص سایز بندی مد نظر اقدام به طراحی الگوها می کند.
امروزه فن آوری های جدید مانند جمینی کار الگو سازی را راحت تر می کند چرا که این برنامه اندازه گیری و چارت بندی سایز را به طور خودکار و بر اساس استاندارد های موجود انجام می دهد.
همچنین بااستفاده از برنامه جمینی برای ایجاد الگوی لباس ، حداقل ضایعات پارچه ایجاد می شود که با اینکار هزینه تولید را می توان به حداقل رساند.
شرکت جامه بافت یکی  از پیشرو ترین تولید کنندگان برای استفاده از نرم افزار به روز جمینی می باشد.

4. برش و دوخت

پس از تهیه یک الگوی مناسب پارچه ها همراه با الگو به قسمت برشکاری ارسال شده و بخش های مختلف یک لباس توسط برشکار ماهر به صورت منظم و دقیق بریده و جدا می شوند.
در ادامه قواره های پارچه که توسط برشکار جدا شده است به بخش دوخت و به دست خیاط سپرده می شوند.
حال زمان استفاده از چرخ های دوخت و مهارت خیاطان فرا رسیده است که با توجه به یاد داشت های الگو ساز و نوع پارچه اجزای مختلف لباس را با دقت و کیفت بالا به یکدیگر دوخته و متصل می کنند .

 

 

 

5.کنترل کیفیت نمونه ی تولید شده

پس از دوخت و تولید نمونه به سراغ کنترل کیفیت می رویم، در این مرحله تمامی اجزای لباس توسط مسئول کنترل کیفیت بررسی می شود و اگر درخواست کننده نمونه ی اصلی داشته باشد لباس تولید شده جز به جز با نمونه ی اصلی مقایسه می شود.
پس از تایید نمونه توسط مسئول کنترل کیفیت به بخش بسته بندی ارسال شده تا طبق درخواست مشتری بسته بندی صورت بگیرد.

6.قیمت گذاری لباس
با توجه به گزارشات ارائه شده از ترکیب تهیه مواد اولیه برای تولید محصول ، زمان سنجی دقیق تولید ، نیروی کار ، نحوه ی سختی یا آسانی نمونه ، بسته بندی و حمل و نقل، هزینه ی تولید لباس توسط برنامه ریز مجموعه ارزیابی و تعیین می گردد.
سپس بخش فروش در طی جلسه ای با مشتری، نمونه ی آماده شده را همراه با قیمت نهایی به خریدار اعلام می کند.

7.برنامه ریزی تولید انبوه

پس از ارائه نمونه ی آماده شده به درخواست کننده و تاییده ی نهایی، فرم سفارش تولید انبوه به بخش برنامه ریز مجموعه ارائه می شود تا زمان تولید را برنامه ریزی کند. در این مرحله زمان شروع و پایان کار برنامه ریزی شده و به سرپرست تولید اعلام میگردد.

چرا نمونه پیش تولید اهمیت دارد؟

نمونه های پیش تولید بسیار حائز اهمیت است، هدف اصلی این کار ارائه توانمندی های مجموعه به خریداران و تاییدیه نهایی آن ها برای تولید انبوه می باشد.
لذا اگر خریداران تصمیم به تغییر بخشی از محصول را داشته باشند ، در زمان نمونه گیری این امکان برایشان فراهم است.
تهیه نمونه گیری به شرکت کمک می کند تا هزینه ی واقعی تولید انبوه را محاسبه کند و به مشتری ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.