قوانین استایل رسمی مردانه

تیپ رسمی مردانه اگر با قوانینی ساده همراه باشد میتواند شما رابه صورت چشمگیری جذاب و خوش استایل تر ازهمیشه نشان دهد.
به همین علت جامه بافت در این مقاله به مهم ترین و اصولی ترین نکات در خصوص ویژگی های یک استایل رسمی مردانه مناسب می پردازد.
 پس هر بار که خواستید سراغ انتخاب و ست کردن لباس و کفش رسمی مردانه بروید و برای موقعیت‌های مهمی مانند جلسات کاری یا مهمانی‌های رسمی آماده شوید ، این قوانین را به صورت دقیق چک کنید.

اصلی ترین بخش استایل شما ؛ کت و شلوار

راز شیک بودن کت و شلوار مردانه در انتخاب سایز درست است .
همیشه برای انتخاب سایز درست کت ، به نحوه‌ی نشستن آن روی شانه‌ها توجه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام پوشیدن کت ؛ سرشانه باید بدون افتادگی ، کشیدگی و چین و چروک باشد. در واقع مهم‌ترین بخشی که باعث می‌شود یک کت مردانه روی تن شما خوش‌فرم باشد همین بخش سرشانه‌ها است.
اگر سرشانه درست بود به سراغ قد آستین بروید ، آستین کت باید کمی بالاتر از جایی باشد که دست شروع میشود و آستین پیراهن باید یک سانت بلندتر از آستین کت باشد . همچنین توجه داشته باشید که قد کت نه زیاد بلند باشد و نه زیاد کوتاه .
کت ها انواع گوناگونی دارند و به مدل های اسپرت و رسمی تقسیم میشوند. اگر برای مراسمی رسمی در حال آماده شدن می باشید در نظر داشته باشید که کت های تیره و کت هایی که دکمه های کم تری دارند از حالت رسمی بیشتری برخوردارند.
چند نکته مهم در استفاده از کت و شلوار ؛
– پوشیدن رنگ متفاوت شلوار و کت مناسب نیست و در استایل رسمی کت و شلوار شما باید با یک دیگر همرنگ باشند
– هیچ وقت دکمه پایین کت خود را نبندید
– افراد با قد کوتاه بهتر است از کت دو دکمه ، و قد بلند ها از کت سه دکمه استفاده کنند
– آقایانی که اضافه وزن دارند اگر از کت هایی که در قسمت پشت آن ها دو چاک دارند استفاده کنند لاغرتر به نظر خواهند رسید

پیراهن کلاسیک ساده بپوشید

برای یک تیپ کاملا رسمی، حتما سراغ کلاسیک‌ترین مدل پیراهن مردانه بروید.
پیراهن‌های ساده و بدون طرح با رنگ‌های ملایم سفید، آبی روشن و صورتی روشن انتخاب‌های مناسبی برای رنگ‌های مختلف کت و شلوار رسمی مردانه هستند.

کفش رسمی مردانه

بدون شک یکی ازمهم ترین اجزاء استایل مردانه که باعث تاثیر گذاری بیشتر شما میشود کفش مجلسی است.
کفش آکسفورد (Oxford) به عنوان رسمی ترین مدل کفش مردانه شناخته میشود که میتواند ترکیب بسیار شیک و جذابی را با کت و شلوار ایجاد کند.  اگر دنبال کفشی هستید که برای اکثر استایل های رسمی شما مناسب باشد ، بی تردید سراغ کفش مشکی آکسفورد بروید . البته مدل های کفش رسمی دیگری مثل کفش های بروژ (Brogue) ، دربی (Derby) ، بلوکر (Blucher) و کفش های سگک دار یا monk strap  نیز وجود دارد .
دقت داشته باشید که در انتخاب کفش رسمی بهتر است از رنگ هایی مثل مشکی و قهوه ای تیره استفاده کنید و کفش های روشن را برای استایل های کژوال کنار بگذارید . همچنین یکی از اشتباهاتی که ممکن است افراد در استایل های کاملا رسمی مرتکب شوند ، پوشیدن کفش های کالج با کت و شلوار است در صورتی که کفش کالج استایلی تقریبا نیمه رسمی دارد و برای استایل تماما رسمی مناسب نمیباشد.

 


کمربند و کفش را با هم ست کنید

پس از این که کفشتان را انتخاب کردید باید سراغ کمربندی که میخواهید استفاده کنید بروید و فراموش نکنید که همیشه باید کمربند و کفشتان دقیقا یک رنگ باشند

ساعت ؛ عضو تاثیر گذار استایل شما

یک ساعت میتواند استایل شما را درخشان کند و آن را با ارزش و منحصر به فرد نشان دهد.
همیشه در خرید ساعت به علاقه و سلیقه خودتان توجه کنید ؛ چرا که اگر قرار باشد روی یک مدل ساعت مردانه سرمایه‌گذاری کنید، باید انتخابی را داشته باشید که تا سال‌ها بتوانید از آن در استایلتان استفاده کنید.
مدل ساعت شما باید زیبایی و هماهنگی را در استایل شما بازتاب دهد. برای یک تیپ کاملا رسمی مردانه ساعت‌های بند فلزی و استیل انتخاب‌های بهتری هستند.
علاوه بر مدل، باید سایز ساعت را هم در نظر بگیرید. اندازه‌ی صفحه و همچنین بند ساعت باید با استخوان‌بندی و ضخامت مچ دست شما همخوانی داشته باشد.

اکسسوری ها

شما با استفاده از اکسسوری هایی مثل کراوات ، پاپیون ، دستمال جیبی و پوشت میتوانید کمی رنگ و خلاقیت به استایلتان اضافه کنید اما مواظب باشید که به چه صورت از این اکسسوری ها استفاده میکنید و چند نکته را در این خصوص رعایت کنید :
– سعی کنید بین اکسسوری‌هایتان یک هارمونی رنگی ساده ایجاد کنید؛ مثلا یک یا دو رنگ را انتخاب کنید و همه‌ی اکسسوری‌هایتان را بر اساس همین رنگ‌ها کنار هم بگذارید.
– اکسسوری‌ها باید با یکدیگر در یک تناژ رنگی قرار بگیرند و نه با سایر بخش‌های استایل. مثلا نباید یک کت و شلوار سرمه‌ای را با کراوات دقیقا همرنگ بپوشید  بلکه باید رنگ کراوات را با پوشت یا دستمال جیبی خود ست کنید 
– هرچه کم تر بهتر ، در استفاده از اکسسوری ها به هیچ عنوان زیاده روی نکنید .

توجه به جزئیات

حتی اگر تمام موارد ذکر شده را هم رعایت کنید اما به جزئیاتی مثل آراستگی ریش و موهایتان توجه نکنید استایل تاثیر گذاری را تجربه نخواهید کرد ، همیشه ریش هایتان را مرتب نگه دارید و مدل مویی را انتخاب کنید که بیشتر به فرم صورتتان می آید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.