نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم

نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم

 

همه ی ما به این باور رسیدیم که لباس اولین فاکتوری است که در نگاه اول شخصیت ما را برای طرف مقابلمان  معرفی می کند پس با توجه به این نکته زمانی عالی به نظر میرسیم که برای بدن منحصر به فرد خود لباس تهیه کنیم تا به بهبود شخصیتمان کمک کنیم.

ما می توانیم با داشتن آگاهی، هنگام خرید لباس مناسب و با کیفیت را انتخاب کنیم تا طول عمر لباس هایمان را افزایش دهیم. با این کار هم کمک بزرگی به محیط زیست می کنیم و هم ذخیره مالی مان را افزایش می دهیم.

پس در این مقاله با ما همراه باشید، تا 10 نکته مهم خرید لباس را با هم بررسی کنیم.

 

1.جنس و مواد

هیچ کس دوست ندارد بارها و بارها خرید کند و پول خود را از دست بدهد بنابراین اولین فاکتور در انتخاب لباس با کیفیت که بتواند مدت ها برایمان عمر کند، جنس و مواد به کار رفته داخل الیاف آن می باشد.

پیشنهاد می کنیم که لباس های ساخته شده از مواد بی کیفیت را تهیه نکنید زیرا که بعد از چند بار استفاده مواد پارچه از هم پاشیده می شود و دیگر قابل استفاده نیست.

همچنین استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی کیفیت مناسبی به لباس شما می بخشد و برای محیط زیست نیز کمترین آسیب را دارد.

هرچه لطافت پارچه بیشتر باشد و در عین حال از مقاومت بالایی برخوردار باشد لباسی با کیفیت تر به حساب می آید.

2.فصل خرید

در هنگام خرید لباس حتما به شرایط آب و هوایی توجه کنید که لباس متناسب با فصلی که هستید تهیه کنید این کار باعث می شود تا از لباستان استفاده لازم را ببرید و بی استفاده آن را در کمد لباس هایتان رها نکنید.

بسیاری از مردم علاقه دارند تا در حراجی های پایان هر فصل خرید خودشان را انجام دهد و به مدت یک سال لباس را داخل کمد هایشان نگه داری کنند تا فصل استفاده آن فرابرسد. این کار شاید دلیل خوبی برای ذخیره پول هایتان باشد اما نکاتی مهمی که باید به آن توجه کنید سایز و مدل لباس می باشد که در این مدت ممکن است که سایز شما تغییر کند و یا مدل لباسی که می خرید برای سال آینده قدیمی شده باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر در حراجی های پایان فصل خرید می کنید، لباس هایی با طرح ساده و فری سایز انتخاب کنید.

3.راحتی

لباسی که تهیه می کند باید برایتان احساس راحتی ایجاد کند و اگر از آن لباس استفاده طولانی مدت در طول روز دارید اهمیت این نکته چندین برابر می شود.

لباس های سخت و تنگ می تواند بسیاری از انرژی شما را هدر دهد که باعث می شود به سرعت خسته و کلافه شوید. شما بهتر است در هنگام پرو لباس تحرک داشته باشید تا از راحتی آن مطمئا شوید.

4.فرم بدن

فرم بدن هر انسان با توجه به ساختار های استخوانی و ماهیچه ای متفاوت است . شما می توانید با شناختن فرم بدنتان استایل مناسب را انتخاب کنید تا لباس های کاربردی که باعث می شود ظاهرتان بسیار مناسب و عالی دیده شود را تهیه کنید.

ما قبلا درباره ی آشنایی با انواع فرم بدن و انتخاب استایل مناسب صحبت کردیم ، برای داشتن اطلاعات بیشتر در این باره می توانید نگاهی به آن بیاندازید.

فرم های متفاوت بدن

5.ست بودن

ست بودن لباس ها نکته ی قابل اهمیتی است که به زیبایی استایلتان کمک زیادی می کند پس در هنگام خرید لباس به این نکته توجه کنید که قرار است چگونه و با چه لباس هایی ست شود این کار هم خرید لباس را برایتان راحت تر می کند و هم به شما این هشدار را می دهد تا لباس بی استفاده یا کم استفاده که فقط در کمدتان جای می گیرد را نخرید.

6.زیپ و دکمه

توجه کردن به جزئیات لباس مانند زیپ ها و دکمه ها می تواند به خرید درست شما کمک کند ، زیپ های بی کیفیت بعد از چند بار استفاده خراب می شود و لباس شما را از لباس های کاربردی خارج می کند بنابراین به کیفیت مناسب زیپ لباس توجه کنید همچنین دکمه های لباس که اگر یکی از آن ها جدا ویا گم شود باید آن لباس را ترمیم و یا دور بیاندازید.

7. مد بودن

شما چقدر به مد و ترند بوندن لباسی که می پوشید اهمیت می دهد؟؟

اگر این مسئله برایتان جذاب است و همیشه دوست دارید لباس هایی بپوشید که قدیمی نباشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم ازاستایل های مینیمال پیروی کنید.

زیرا این استایل ها در عین زیبایی و سادگی کمتر دچار تغییر هستند و به دلیل سادگی که دارند دیرتر از بازه ی مد خارج می شود و گاهی برخی از لباس هایشان برای همیشه قابل استفاده هستند.

 

8.قد

بلندی قد یکی از معیار های زیبایی ظاهری به شمار می رود.

اگر قد کوتاهی دارید در انتخاب لباس هایتان باید میزان قدتان را حتما در نظر بگیرید و لباس هایی انتخاب کنید که شمارا قد بلند تر نشاند می دهد.

برای راهنمایی بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

چگونه قد بلندتر دیده شویم ؟

 

9.هدف از خرید

قبل از خرید رفتن بهتر است یک لیست از موارد مورد نیازتان تهیه کنید تا وقتی به مرکز خرید می روید هم در زمانتان صرفه جویی کنید و هم از خرید لباس های اضافی که ممکن است صرفا به دلیل زیبایی آن  را خریده باشید و کاربرد خاصی برایتان نداشته باشد دوری کنید.

10.دستور شست

مطالعه ی دستور شست لباس به شما کمک می کند تا  اگر پوست حساسیت زایی دارید قبل از خرید لباس از الیاف های تشکیل دهنده آن اطلاع داشته باشید.

این کار باعث می شود تا با اطمینان خرید کنید و دچار آسیب نشوید.

همچنین دستور شست به شما کمک میکند تا چگونه از لباستان مراقبت کند و با چه موادی لباستان را بشویی که کمترید آسیب به لباس شما برسد و عمر طولانی تری داشته باشد.

سخن اخر

بسیاری از مردم فکر می کنند  گران بودن لباس دلیل بر کیفیت بالای لباس می باشد که این طرز فکر کاملا اشتباه است  همچنین در هنگام خرید اگر احساس خوبی به آن لباس ندارید هرگز خرید نکنید زیرا بعد از مدتی تبدیل به یک لباس بدون استفاده داخل کمدتان می شود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.