چرخ دانه گیری

 اگر بخواهیم زیبایی های فصل پاییز و زمستان را بیان کنیم موارد بسیاری هست اما برای چاشنی این زیبایی ها می توانیم به لباس های گرم فصل سرما اشاره کنیم.
همه ی ما در میان لباس های گرم کمدمان بافتنی هایی قرار دادیم که علاوه بر گرمای دلنشین ، زیبایی فراوانی به ظاهر ما می بخشند و به خوش استایل بودن ما کمک بسیاری میکند.
در روز های قدیم لباس های بافتنی اغلب با دست های پر مهر مادر بزرگ هایمان بافته می شد ، با توجه به همه ی خطاهایی که در اندازه گیری و روش بافت وجود داشت باز پوشیدن آن لباس ها  برایمان بینهایت با ارزش بود.
امروزه با توجه به ماشین آلات بسیاری که در حوضه ی بافت لباس ساخته شده است باعث شده لباس های بافتنی با طرح ها، رنگ ها و کیفیت های متفاوت و جذاب تولید شود.
اگر آدم دقیق و جزئی نگیری هستید و یا دوست دارید بدانید یکی از اصلی دلایل تفاوت قیمت در لباس های بافتنی بر چه اساسی ایجاد می شود در این مقاله همراه ما باشید تا با دانه گیری بافت آشنا شویم.

گیج های بافت

گیج در واقع ترازوی اندازه گیری بافت می باشد اگر بخواهیم گیج های بافت را ساده معنا کنیم به تعداد سوزن ماشین در هر اینچ را، گیج آن می نامند.
ماشین های بافت از گیج 8 با تا گیج 20 می توانند بافت هایی با ضخامت متفاوت را برایمان ایجاد کنند که هرچه عدد گیج بالا تر باشد بافتی نازکتر خواهیم داشت.
برای داشتن اطلاعات کامل در رابطه با گیج ها می توانید سری به مقاله ی تخصصی آن بزنید.

"سوزن ماشین بافت"

چرخ دانه گیری

چرخ هایی به شکل گرد که مختص لباس های بافت طراحی شده اند، سوزن های این چرخ ها به صورت غلاب طراحی شده که مانند ماشین آلات بافت عمل می کند.
چرخ های دانه گیری را می توانیم مکمل ماشین های بافت به نامیم در واقع با توجه به داشتن سوزن هایی مشابه با ماشین های بافتنی همانند آن ها دارای گیج های متفاوت نیز می باشد. 
تخصص این چرخ ها اتصال کردن خرج کار به لباس می باشد، خرج کار را می توان با یقه ی لباس بافت ، کمر شلوار و یا لبه ی آستین معنا کرد. 
روش دیگر استفاده چرخ های دانه گیری برای اتصال قواره های لباس به یکدیگر می باشد ، در واقع اتصال حلقه ی آستین به تنه ی لباس و یا درز شلوار ها به یکدیگر از کاربرد های مهم این ماشین می باشد که این روش با ظرافت بسیار بالا صورت می گیرد.

"دانه گیری یقه و آستین بافت"

چرخ های دانه گیری نیز همچون قواره های بافته شده توسط ماشین های بافت ، بافتی حلقوی شکل و گرد دارند ( راسته دوز و یا زیگزال نمی باشد) تا حالت کشسانی در آستین و یا یقه را حفظ کنند اگر از چرخی به غیر از دانه گیری برای لباس های بافت استفاده شود باعث قفل شده کار می شود.(قفل شدن لباس بافت به این معناست که حالت کشیدکی را از لباس میگیرد و اجازه نمی دهد لباس آزاد باشد که در هنگام پوشیدن لباس به مشکل برخورد خواهیم کرد مخصوصا اگر طرح لباس جذب باشد)

جزئیات کار در این دستگاه ها بسیار بالا می باشد و در قسمت دایره ی دونه گیری دارای سانتی متر و اندازه های دقیق است.
این عمل باعث شده که هنگام اتصال یقه و یا آستین به قواره کشیدگی و یا بی نظمی ایجاد نشود .

از دیگر مزایای چرخ های دانه گیری می توان به دوام دوخت آن اشاره کرد، در حقیقت استفاده از این چرخ ها در مقایسه با چرخ های معمولی دوام بالایی را  به لباس بافت میدهد و بسیار سفت و محکم است.
نکته ی دیگر آن که اگر در انتهای یک قواره بافت عمل دوخت صورت نگیرد بافت آن لباس باز شده و از بین میرود حال می توان به اهمیت این چرخ های گرد در لباس های بافتنی بیشتر پی ببریم.

تعمیرات لباس بافت

لباس های بافت با توجه به نوع دوخت آن ها که تاری و پودی نیستند و به  شکل حلقه ای بافته می شوند امکان برش با قیچی و یاتعمیر آن وجود ندارد زیرا سریعا دوخته ان باز شده و شکافته میشود.
اما به وسیله ی چرخ های دانه گیری می توان لباس را به شکل دلخواه تغییر داد و سپس دوباره دوخت و تعمییر کرد بدون آن که هیچ آسیبی به لباس برسد.

شرکت جامه بافت به عنوان تولید کننده برتر پوشاک گرم در ایران، با 42 سال سابقه از به روز ترین ماشین آلات بهره می برد. همچنین با داشتن نیرو های دانه گیر متخصص لباس بافتنی با ظرافت بسیار بالا در اختیار شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.