مراسم تجلیل از بزرگان صنعت نساجی

به مناسبت روز ملی صنعت، جمعه دهم تیر ماه مراسمی در انجمن طراحان لباس و پارچه ایران با عنوان مراسم تجلیل از بزرگان صنعت نساجی برگزار شد. هدف از برپایی این مراسم تجلیل و تقدیر از زحمات چندین ساله بزرگان مفاخر نساجی ایران بود. این مراسم برای اولین بار و به تنهایی توسط انجمن پارچه و لباس ایران که از سال 1383 شروع به فعالیت کرده است برگزار گردید.

تمامی فعالیت و تمرکز این انجمن حول محور طراحی لباس و پرورش طراحان برجسته توسط اساتید به نام برای صنعت نساجی ایران می باشد. انجمن طراحان لباس ایران هم اکنون با ریاست جناب آقای هاکوپیان به فعالیت خود ادامه می دهد.

مراسم تجلیل بزرگان صنعت نساجی مفاخر صنعت لباس و پارچه ایران

دو کار اصلی، آموزش طراحی لباس و ارجاع افراد با استعداد و دانشجویان طراحی به صنایع پارچه و لباس را دنبال می کند. این انجمن معتقد است که بیش از 25 درصد زنجیره نساجی و پوشاک وابسته به بخش طراحی آن می باشد. در مراسم روز جمعه جناب آقای هاکوپیان به عنوان فردی دیگر از بزرگان صنعت نساجی مستقیما ازپنج فرد بزرگ تاثیر گذار و به نام صنعت پارچه و لباس تشکر به عمل آورد، که جناب آقای مسعود شاه بختی مدیر عامل شرکت جامه بافت و بازرس و عضو هیئت مدیره اسبق اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یکی از افراد تجلیل شونده بودند.

 

"مراسم تجلیل صنعت نساجی"

 

از دیگر افراد این مراسم جناب دکتر آیت الهی از بخش نساجی دانشگاه که جزو اولین اساتید دانشگاه الزهرا در حوضه نساجی می باشد تقدیر به عمل آمد. دو دیگر فرد بزرگ این مراسم جناب آقای اکبر رضائیان از تولید کنندگان مطرح و با تجربه ایران و جناب مهندس جمشید بصیری رئیس پیشین انجمن صنایع نساجی بودند. همچنین خانم دکتر پاک بین از پیشکسوتان حوضه طراحی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند. مراسم تجلیل مفاخر نساجی در بازه زمانی 18 الی 20 برگزار شد که بیش از 50 نفر از طراحان و تولید کنندگان حضور داشتند. بزرگان صنعت نساجی در این مراسم معرفی شدند.

 

"مراسم تجلیل صنعت نساجی"

کلام آخر در مورد بزرگان صنعت نساجی

در این مراسم که در تاریخ دهم تیرماه برگزار گردید، اشخاص سرشناس و حرفه ای که در این زمینه فعالیت مستمری داشتند معرفی شدند. می توان از آن بین به جناب آقای مسعود شاه بختی مدیر عامل محترم شرکت جامه بافت اشاره کرد.